Nieuwe start en locatie F&L Media

Het Nijmeegse F&L Media, uitgever van populaire magazines als foodies, Auto Review, c’t en iCreate, is na de doorstart eind 2017 weer volop aan het ondernemen. Het team van F&L Media is per 1 maart verhuisd naar een iconische locatie in Nijmegen, 52 Degrees. Er zijn veelbelovende samenwerkingen gestart en er staan al verschillende nieuwe productlanceringen op stapel.

Doorstart F&L Media

F&L Media ontstond eind 2017 uit het failliete F&L Publishing Group. Met negen merken en 37 medewerkers werd doorgestart. Het team heeft hard doorgewerkt waardoor lezers nauwelijks iets hebben gemerkt van het faillissement. Het ondernemende karakter van de uitgeverij houdt stand. Er staan volop nieuwe projecten op de planning en de eerste samenwerkingen voor 2018 zijn al beklonken. Zo zijn er verschillende plannen voor het uitbrengen van nieuwe titels en het versterken van de bestaande merken.

Nieuwe locatie

F&L Media huurt de helft van de zestiende verdieping van 52 Degrees in Nijmegen. In een modern ingerichte open ruimte wordt gewerkt aan de productie en marketing van de verschillende mediamerken. Directeur Arjan Kropman: “Het nieuwe bedrijf had de verfrissing op dit gebied hard nodig. Het pand aan de 60e straat in Meijhorst in Nijmegen was niet alleen veel te groot, het was vooral ook sterk verouderd. De redacties en ondersteunende afdelingen werkten er in aparte hokjes en dat stond een goede communicatie en korte lijnen in de weg. Nu zitten we in een inspirerende omgeving met een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving en kunnen we elkaar direct aanspreken.”

Nijmeegse roots

Arjan Kropman, directeur F&L Media: “De band tussen Nijmegen en F&L is sterk. Het bedrijf is hier opgericht en voor ons was er dan ook geen enkele twijfel over mogelijk dat we in de stad moesten blijven. Onze roots liggen hier en al het personeel komt uit de stad of uit de directe omgeving. We zijn trots op onze afkomst en dat willen we uitstralen. Een aantal nieuwe leveranciers komt dan ook uit de directe omgeving, zoals Linku en Rootnet.”

Productlanceringen en partnerships

Arjan Kropman: “We hebben mooie ambities waar we met veel energie mee van start zijn gegaan. Met ons wereldwijde netwerk aan licentiepartners hebben we al een aantal plannen uitgewerkt en ook de eerdere samenwerkingen met partners uit heel Nederland zijn doorgezet. Kortom: De Nederlandse en Vlaamse lezer gaat nog veel mooie creaties van ons zien!”

Afbeelding voor Nieuwe start en locatie F&L Media